Cutia cu gânduri verzi

Șoc și groază! Sistemul medical privat e la fel de căcat ca cel de stat

5 comentarii

Da, știu, cuvinte grele încă din titlu. Oana a aflat azi, cu stupoare, că în România e cea mai mare bătaie de joc atunci când trebuie să te duci la medic, fie că e vreun ciubucar ce lucrează pe bani puțini într-un spital, fie că e vreunul în halat alb, plătit bine în vreo clinică de jdemii de stele.

N-o să rezolv nimic că mă plâng, poate chiar o să-i plictisesc pe unii, dar atât știu și pot să fac. Să scriu. Aș zbiera, da’-s cam răgușită de la nenorocita de răceala. Gata. Încep. Vă avertizez că o să fie complicat, plictisitor și ca dracu’. Dar știți voi, eu funcționez pe principiul „e blogul meu, fac ce vreau cu el”.

***

Acum două săptămâni mă durea urechea dreaptă și n-aveam chef de plimbări la medicul de familie pentru trimiteri. Durează cam 3 zile până poți să ajungi la medicul care poate să-ți facă ceva (asta dacă nu e cazul să te duci la urgență). Am considerat că e ok să mă duc la o clinică privată, să rezolvăm rapid problema. Intuitiv și din experiență știam că trebuie să îmi pun ceva picături, dar cum toată lumea zice să te duci la medic și dacă te-ai lovit puțin la degețel, mă conformez și eu.

Medicul Theodor Valentin de la Medlife Grivița m-a consultat și a spus scurt: „Timpanul stâng a fost perforat, s-a sudat, dar s-a sudat greșit. Trebuie operație. Nici urechea dreaptă nu arată prea bine. Cutărico, hai să îi luăm probe”. Știu că e scârbos, dar mie chiar îmi curgea o secreție din ureche. Introduce medicul un bețișor până am simțit că îmi gâdilă amigdala dreaptă, îl scoate alb și zice: „Oare s-a luat ceva? Hai, lasă, dă-l așa la laborator”. Pentru urechea stângă (cu care aud, dar o idee mai slab decât urechea dreaptă) zice că o să-mi dea trimitere la nu-știu-ce-șmecher-profesor-doctor care o să decidă dacă e totuși cazul să mă operez sau nu, iar urechea dreaptă să aștepte rezultatele.

După trei zile am primit rezultatele: negative. Cică n-aveam nici pe dracu’, dar pe mine mă durea.

***
Nu m-am speriat de povestea cu operația, căci bănuiesc că n-o să fie mare brânză, dar mi-am calculat banii. Medicul zicea că poate să coste 20 de milioane sau 60 de milioane, sau cine mai știe cât. Speriată de preț, fac toată joaca aia cu medicul de familie ca să ajung într-un spital de stat. Cerere pentru adeverință de salariat. Așteptat niște zile (am prins weekendul). Mers la medicul de familie, primit trimitere, și gata, mâine vedem care-i treaba cu operația. Urechea dreaptă să mai aștepte.

Mă gândesc să fac o programare unde aveam trimiterea, la Institutul de Fonoaudiologie și Chirurgie Funcțională ORL Prof. Dr. D. Hociotă (lung numele, dar trebuia să știe și Google de el, de la mine). Îmi răspunde o tanti care îmi dă legătura la altă tanti care îmi închide telefonul. Mai încerc o dată, aceeași poveste.

Mă duc totuși dimineață fără programare și mă întâmpină o cucoană de-aia de te înjură cu zâmbetul pe buze: „Programare aveți?”. Eu, în gând: „#?!@.)_(*&%$#@#%I*(&”. (traducere: înjurături). Eu, cu voce tare: Nu. Ea: Atunci luați loc. Doamna doctor nu cred că vă poate vedea, că e full.

O bătrânică spunea că-i pe holurile alea de la 7 juma’ dimineața, adică de 4 ore. Cât un part-time. No way! Nu pierd juma de zi aici. Hai acasă. Ne trebuie alt plan.

***
„Trebuie să mă întorc la medicul de la Griviței, măcar să îmi facă legătura cu profesorul doctor și să știu cât mă costă treaba asta”. Gândul ăsta mi-a trecut prin minte după ce am ajuns acasă de la spital și am sunat din nou să-mi fac programare la spitalul de stat. De data asta mi-a răspuns portarul.

Sun la Medlife și am super-mega-ultra norocul să prind loc chiar peste câteva ore. Îi zic domnișoarei de la programări să mă treacă acolo doar cu interpretare rezultatelor, că medicul m-a văzut deja. „Ok, prețul pe care îl veți achita va fi de 30 de lei”. Superb!

Medicul, uitându-se la rezultatele negative: „Ha, n-a ieșit nimic!”. Îi reamintesc poveștea cu bețișorul alb și mă întreabă mustrător: „Dar tratamentul l-ați făcut?”. Eu: „Nu mi-ați dat niciun tratament”. El: „Cum nu?”. Eu: „Ați spus că trebuie să vină rezultatele analizelor” (în gând: pe principiul urechea dreaptă să mai aștepte). El: „Ia vezi Cutărico ce scrie în registru! Nimic? Hmmm. Hai să te mai văd o dată”.

Nici nu termină să-mi recomande nush ce picături (doctor mă fac!), că-l și întreb de operație. Îmi dă trimitere la domnul-profesor-doctor-jos-pălăria și „Bună ziua”. Notă de plată: 70 de lei. Explicație pe bon: control. Cost picături: 3,3 lei. Concluzie: pentru niște picături de 3,3 lei am plătit 270 de lei, plus transportul.

***

După ce am ieșit de acolo îmi venea să mă așez pe trepte, în față la Medlife Grivița, și cât eram eu de domnișoară pe tocuri să plâng și să dau din picioare. Păi pe banii mei să mă umilească în halul ăsta? Da, și la stat tot pe banii mei m-au umilit, că plătesc lunar niște mizerii de taxe și nu beneficiez nici de un șut în fund, la nevoie. Dar la privat, unde dai o căruță de bani, să te plimbe cu zăhărelul de azi pe mâine și să-și facă treaba în bătaie de joc?

Am depus un soi de plângere într-un soi de chestionar de satisfacție de pe site-ul Medlife. Nu m-au întrebat a cui sunt sau câți ani am, ci dacă sunt mulțumită de servicii. Și le-am turnat de toate, pe un ton diplomat. Bănuiesc că n-o să mă sune nimeni mâine să mă întrebe dacă îmi vreau banii înapoi că nu-mi știu numele și nici nu le pasă.

L.E. În urma unui comentariu primit pe blog, menționez că furia pe care mi-am exprimat-o nu foarte civilizat în titlu este îndreptată cu precădere spre cazurile din text, deși am mai avut un episod foarte neplăcut la Medlife și aș fi foarte îndreptățită să îi pun clinicii o etichetă frumoasă. Nu contest că există și spitale private unde oamenii își fac treaba bine. Aștept doar să le descopăr, că până acum am fost fidelă Medlife, având în trecut abonament business (de la trustul de presă unde lucram).

O prietenă mi-a dat câteva adrese de mail unde să fac o plângere oficială, cu dată, nume și nemulțumiri. Mergem până în pânzele albe!

5 gânduri despre „Șoc și groază! Sistemul medical privat e la fel de căcat ca cel de stat

  1. As fi vrut sa pot sa te contrazic, pentru ca initial titlul m-a deranjat, considerand ca generalizezi prea usor, eu insumi fiind medic intr-o clinica privata si nerecunoscandu-ma in descrierea ta. Citind insa articolul ti-am inteles perfect revolta neputincioasa in fata unui sistem defect si a unor oameni lipsiti de profesionalism si simtul raspunderii. Mi-am amintit cum in urma cu doua saptamani am asteptat cu sora mea o ora pentru o consultatie de 10min la o doamna profesor, care nu si-a cerut scuze pentru intarziere si a fost foarte lapidara si aroganta, incasand banii si pentru ecografia pe care insa n-a mai catidicsit sa o faca. Poate ca nu era necesara sau poate ca era tarziu si era obosita, dar de ce nu a comunicat la receptie ce s-a facut si de ce au incasat pentru ce se facuse programarea si nu pentru ce s-a facut efectiv?

    • Am adăugat în text că fac referire doar la cazurile despre care am scris. Chiar te rog să-mi spui, aici sau în privat, la ce clinică lucrezi, că îmi doresc din tot sufletul să înlocuiesc Medlife-ul atunci când vor mai apărea situații în care plimbatul pe la medicul de familie nu este o soluție. Scuze puteam să îi găsesc și eu medicului de la Medlife, dar eu la serviciu când greșesc trebuie să dau notă explicativă și, în cazuri grave, primesc amendă. Dar sunt oricând pregătită să plătesc pentru greșelile mele. Omul ăsta e dispus să își asume asta?

  2. am patit ceva asemanator pentru o problema dermatologica…am fost la medicul de familie, trimitere la dermatolog, asteptare multa, diagnostic…nu se intampla nimic, am mai fost o data la dermatolog, schimb de tratament…nimic… m-am decis sa dau un ban pentru consult la regina maria, iar doctorita de acolo mi-a pus cu totul alt diagnostic… acum ce sa mai cred? cine e prostul? noi suntem prostii ca le permitem !

  3. Sunt si eu patita cu Medlife.Aveam programare la un nene la ortopedie.A venit dupa 3 ore la program,am mai asteptam inca 2 ca sa ma vada si..consultatia a durat 3minuteeee.de plata,170 d lei..pt ce??nu tu radiografie,nimic!!!

  4. Cred ca tanti aia de la spitalul de stat, care injura cand zambea, ti-ar fi facut programare. Eu am experiente placute (daca le pot numi asa) cu medicii. Medicul meu de familie este afiliat unei retele private de sanatate insa, pe specializarea orl iau legatura cu un doctor pe care-l cunosc de cativa ani.
    As vrea sa cred ca tu aduci in discutie doar un caz izolat.

Lasă un răspuns

